روسیه: تحریم‌های آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مسکو تحریم‌های جدید آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، آمریکا روز جمعه 24 تبعه روس شامل مقام‌های دولتی و بازرگانی و 14 نهاد روسی را تحریم کرد.
وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود با بیان اینکه آمریکا از سال 1390 تاکنون بیش از 50 بار روسیه را با اعمال تحریم تحت فشار قرار داده است، تصریح کرد: واشنگتن که از تحریم‌های روسیه نتیجه‌ای نگرفته است، سعی دارد با خودداری از ارائه روادید سفر به آمریکا و توقیف دارایی‌های شهروندان روس، روسیه را بترساند. غصب اموال و پول‌های دیگران سرقت و دزدی محسوب می‌شود.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین در بیانیه خود آورده است: در مرحله اول به واشنگتن توصیه می‌کنیم هر چه زودتر از این تصور واهی که با روسیه می‌توان با زبان تحریم سخن گفت، خارج شود.


وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که 12 شرکت تحت مالکیت مقام‌های بازرگانی، یک شرکت دولتی در زمینه معامله سلاح و یک بانک تابعه هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
مقام‌های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم‌های واشنگتن عنوان کردند.
این مجازات‌ها در حالی در نظر گرفته شده است که دولت آمریکا تلاش می‌کند نشان دهد که ترامپ در قبال کرملین، با نرمش رفتار نمی‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سندیکای صنعت برق: 300 قرارداد صنعت برق به علت تغییرات نرخ ارز متوقف و بلاتکلیف باقی مانده‌اند درخواست فلسطینی‌ها از مجامع جهانی برای جلوگیری از وحشی گری صهیونیستها رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش: بیش از 17 هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند قائم مقام وزیر ارشاد خبر داد: تحولات ویژه در حوزه صدور مجوزهای وزارت ارشاد در سال 97 استفاده ابزاری ترامپ از بی‌ثباتی حکومت‌های عرب روسیه: تحریم‌های آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: رونمایی از 83 دستاورد اقتدارآفرین در روز ملی فناوری هسته‌ای آمریکا: همچنان در سوریه می‌مانیم ولیعهد عربستان: منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم مسجدجامعی پیشنهاد داد: تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد: رونمایی از 83 دستاورد اقتدارآفرین در روز ملی فناوری هسته‌ای حمله موشکی ارتش یمن به پایگاه نیروهای سعودی در نجران تشدید فرار روهینگیایی‌ها از میانمار پوتین 11 ژنرال را برکنار کرد